Traveltips Forum
Σεπτέμβριος 25, 2017, 05:40:02 πμ *
Καλώς ορίσατε, Επισκέπτης. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Νέα: Ταξιδεύετε; υπολογίστε εδώ πόσο επιβαρύνετε το περιβάλλον!
 
   Αρχική   Βοήθεια Αναζήτηση Σύνδεση Εγγραφή  
Σελίδες: [1] 2
  Εκτύπωση  
Αποστολέας Θέμα: Μαλί και Μπουρκίνα Φάσο  (Αναγνώστηκε 6554 φορές)
teotan
Αρχάριο μέλος
*
Μηνύματα: 1


Προφίλ E-mail
« στις: Φεβρουάριος 16, 2009, 12:08:39 πμ »

Γυρισα πριν λιγες μερες απο Μαλι και Μπουρκινα Φασο κι ειμαι στη διαθεση σας για τυχον
πληροφοριες, συγχαρητηρια για το σαιτ,    Θοδωρης
Καταγράφηκε
Chaimantas
Διαχειριστής
Πλήρες μέλος
*****
Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 228


A travelling fool is better than a sitting wiseman


Προφίλ E-mail
« Απάντηση #1 στις: Φεβρουάριος 16, 2009, 12:43:50 πμ »

Εντυπωσιακό ταξίδι!  Οι μόνες εικόνες  που έχουμε  είναι από ντοκιμαντέρ στην τηλεόραση. Θα μπορούσα να  σας πλημμυρίσω με ένα χείμαρρο ερωτήσεων, αλλά αυτό θα ήταν κατάχρηση του χρόνου σας.  Σύντομα ένα τμήμα του ιστοτόπου  θα μετατραπεί σε wiki, νομίζω ότι καιρός είναι να αναλάβουν οι νεότεροι ταξιδιώτες τον έλεγχο. Ευχαριστούμε για το μήνυμα και την καλή  σας πρόθεση  να μοιραστείτε το ταξίδι σας μαζί μας,  πρόθεση η οποία σίγουρα δεν θα μείνει αναξιοποίητη!

Να είστε καλά και καλώς ήρθατε!
Καταγράφηκε

images.traveltips.gr
Life is not the amount of breaths you take…
is the moments that take your breath away
BONSAI
Αρχάριο μέλος
*
Μηνύματα: 27


Προφίλ
« Απάντηση #2 στις: Φεβρουάριος 19, 2009, 01:06:05 μμ »


Καλημερα !

Παρακολουθω το site σας αρκετό καιρό και οι πληροφορίες είναι χρησιμοτατες. Η δε Αφρική από τους αγαπημένους μου προορισμούς.
 
Μετά απο 2 ταξίδια Κένυα και Βορειο Σουδαν, η Δυτική Αφρική
είναι στα σχέδια μου...διαφορετική.. σε πολλά.
Θοδωρή , μπορείς να μου δώσεις κάποιες πληροφορίες σχετικά με το ταξίδι ?
Πως πήγες ? οργανωμένα ? για πόσο ? εποχή ? μέρη ? κοστος ?
Αυτά προς το παρόν ..για να ξεκινήσουμε...

ευχαριστώ

Καταγράφηκε
Κατερίνα
Απλό μέλος
**
Μηνύματα: 72


Προφίλ
« Απάντηση #3 στις: Μάρτιος 03, 2009, 02:09:05 μμ »

teotan, εύχομαι ο λόγος που δεν γράψατε ακόμα για το Μάλι και το Μπουρκίνα Φάσο, να οφείλεται στην απουσία σας απ' την Ελλάδα και ταυτόχρονα στην επίσκεψη σας σε κάποιο άλλο κράτος της Δυτικής Αφρικής. Χαμόγελο

Bonsai, αντίθετα με τον κ. Χαϊμαντά, λατρεύω να κάνω κατάχρηση του χρόνου του άλλου, όταν αφορά τέτοια ταξίδια (όπως Σουδάν)!  Γλώσσα
Αν έχετε την καλοσύνη και το χρόνο, θα ήταν απόλαυση να διαβάσουμε κάποιο οδοιπορικό ή να μας δώσετε κάποιες βασικές πληροφορίες για το ταξίδι σας εκεί!  Χαμόγελο
Καταγράφηκε
BONSAI
Αρχάριο μέλος
*
Μηνύματα: 27


Προφίλ
« Απάντηση #4 στις: Μάρτιος 04, 2009, 04:44:15 μμ »


Φυσικά....

Το ταξίδι στο Βορειο Σουδαν είναι κυριολεκτικά
"η" εμπειρια.   Να φρεσκάρω λίγο καποια σημεία του
ταξιδιου (ακριβες δρομολογιο, τοποθεσιες κλπ) και
επανερχομαι!

Oso για τον Τεοtαn έχεις δίκιο! Ειναι πάλι Αφρική και θα μπορέσει να μας "ταξιδέψει" όταν επιστρέψει ....μέσα Απριλίου.
Καταγράφηκε
BONSAI
Αρχάριο μέλος
*
Μηνύματα: 27


Προφίλ
« Απάντηση #5 στις: Μάρτιος 31, 2009, 11:05:54 πμ »


ΣΥΓΝΩΜΗ ΓΙΑ ΤΗ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ...

Ξεκιναω λοιπον..

Στο Β.Σουδαν βρέθηκα μαζι με μια φιλη μου το Φεβρουαριο του 2008 ‘εκμεταλλευομενες’ την εκεί διαμονή ενός γνωστού της Ελληνα που βρισκοταν στο Χαρτούμ για επιστημονικούς/επαγγελματικούς λόγους , ο οποίος  μας «εβαλε την ιδεα» και είχε την πολύ καλή διάθεση να μας οργανώσει  και το ταξίδι . .

Η καλύτερη εποχή να επισκεφτείς το Β.Σουδάν θεωρειται από Νοέμβριο-Φεβρουαριο για 2 λόγους .  Η ζεστη την ημέρα είναι ανεκτή  30-34 βαθμούς,  παρά το γεγονός ότι το βράδυ η θερμοκρασία πέφτει πολύ και στην έρημο – όπου και κατασκηνώνεις για τη νύκτα - έχει δυνατούς ανέμους..  Με λίγα λόγια κοντομάνικο την ημερα , χειμωνιατικο μπουφαν το βράδυ και νωρίς το πρωί. 

Ο δευτερος , είναι  οι ευρωπαικες αρχαιολογικές αποστολες. ! επί το έργον νωρις το πρωι μεχρι και το μεσημερι  και οι ανασκαφές να θυμίζουν σκηνές «Ιndiana Jones» ! .
¨Αλλωστε και αυτο είναι ένα από τα «δυνατά σημεια» στο ταξιδι στο Β.Σουδαν... οι παρθενοι αρχαιολογικοι χωροι , χωρις γκισε εισητηρίων , χωρις τις ουρές των τουριστών.  Ο χωρος και εσυ.... 
Ακόμα και ο απλος επισκεπτης χωρις φανατικο ενδιαφερον για την αρχαιολογια (οπως π.χ εγω ) εντυπωσιαζεται από την α π λ ο τ η τ α  που εισπραττει..
   
Αφού λοιπόν ΜΑΣ βγάλανε τη βίζα ΕΚΕΙ  ( στον Σουδάν ισχύει το παλιο σύστημα ‘να σε προσκαλέσουν από εκεί’ ,  ο χρόνος έκδοσης είναι 20 ημ – 1 μήνας και το συν. κόστος τσουχτερό 150 δολλαρια /άτομο),  μέσα Φεβρουαρίου πεταξαμε με Ιoρδανικες  (κοστος εισ. περίπου Εuro 430) για Χαρτούμ όπου φτασαμε ημέρα Παρασκευή.
Κάθε Παρασκευή απόγευμα έξω απο το Χαρτούμ γινεται μια τελετή των «Δερβησιδων» η οποια έχει περισσότερο ενδιαφέρον για την όλη «ατμόσφαιρα»  ( γίνεται δίπλα σε νεκροταφειο , το καφέ με καρδαμο που πινεις από τους μικροπωλητες  και το «χαζεμα») παρά την ουσία της όλης τελετης η οποια με αφησε με την αίσθηση...μιας κακοπαιγμενης παραστασης. 

Μετά από μία σύντομη περιήγηση στο  αχανές Χαρτουμ , φαγητο στα σουκ και επίσκεψη στο προσεγμένο και με πολυ ανδιαφέρον  Εθνικο μουσείο ( στην επιστροφή δεν αποφύγαμε τον πειρασμό και αγοράσαμε από έναν πίνακα σε εκθεση ζωγραφικής ενός Σουδανού ζωγράφου ...) ,  την επόμενη ημέρα αφήσαμε το απλό μεν ,  πανακριβο δε  ξενοδοχείο μας  ( 200 δολ. τη βραδια το δίκλινο!! συμπεριλαμβανομένων και των γευμάτων  )
και μαζί με τον Σουδανό ξεναγό μας , τον οδηγό του τζιπ ,τις βασικές προμήθειες σε φαγητό και τις απαραιτητες... ΕΝΔΥΜΑΤΟΛΟΓΙΚΕΣ υπενθυμισεις  που ακολουθούν τα ταξίδια σε μουσουλμανική χώρα ξενινησαμε το ταξίδι  μας στο «Σουδανικό Νείλο» ακολουθοντας την παρακατω «φυσικη» πορεια :  (αλλωστε οι εναλλακτικες που εχεις είναι σχεδον μηδαμινες )

- Μουσαουάρατ / Ναγκα / Shendi/ Mερόη / Ατμπαρα /  Πορθμείο για Ερημο Μπαγιούντα/  Διάσχιση της Μπαγιουντα / Γκαζαλι /   Νούρι / Σαναμ / Πορθμειο για Καριμα – Καριμα και Τζεμπελ Μπαρκαλ /  Πορεία προς Καwa /  Αρχαια Kαwa και Kerma / Masida / Wawa /  - διελευση του Νειλου με βαρκα για  το Soleb  – πορθμειο για Nέα Ντόγκολα - Παλαια Ντόγκολα – Χαρτουμ από τον αυτοκινητοδρομο.
 
Τς μεσημέρια τρώγαμε στα σουκ των μικρών πόλεων που ήταν στο δρόμο μας ή κάναμε στασεις στην έρημο για ένα πρόχειρο σαντουιτς.  Τα πάντα τηγανητά !!  με το τηγανητό συκώτι να έρχεται πρωτο με διαφορά !  Φυσικά δε φημίζονται για τη καθαριοτητά τους ( λόγω συνθηκών και ελλειψεως νερού) αλλά αν «σιχαθεις» το έχεις «χασει το παιχνίδι». Απλως το ειδαμε ως εμπειρια..

Πριν αρχίσει να δύει ο ήλιος ο οδηγός μας άρχιζε να ψάχει το ιδανικό σημείο για να κατασκηνώσουμε το βράδυ . Η αναζητηση αυτη μπορεί να έπαιρνε και 1 ώρα !! Εμείς στήναμε τις σκηνες μας , ο οδηγος μας μαγειρας  και εμείς βοηθοι .  Και το πρωι όταν ξύπναγες,  μερικα μετρα έξω από τη σκηνη σου συνηθισμενο θεαμα να περνουν μερικοι νομαδες με τις καμηλες τους  ή να βλέπεις ιχνη ζωου και με φυσικοτητα ο οδηγος να σου λεει  «α ! περασε αλεπου τη νυχτα...»
2 φορές κοιμηθηκαμε και σε σπιtια ντοπιων στα χωρια ( .. να βγαλουμε απο πανω μας την αμμο της ερημου αφου πρωτα βραζαμε το καφε νερο του Νειλου) , οι οποιοι παραχωρούν καποια δωματια του σπιτιου τους σε τουριστες ,  αν και σε ολη τη διαρκεια του ταξιδιου συναντησαμε στο δρόμο μας  μόνο 1 μικρο group Ιταλών και 1 οικογενεια Αυστριακων.

Χωρια και μικρες πολεις δεξια και αριστερα του Νειλου , σειρές τα πυθαρια με νερο στο κεντρο του χωριου από οπου πινουν νερο , και όσο πιο πολυ κατευθυνεσαι προς βορρά  το βραδυ κυκλοφορούν με φαναράκια και  μονο οι ελάχιστοι «προυχοντες»  έχουν γεννητριες για ρευμα .
Αν δε σου σκασει και η ρεζερβα , οπως καλη ωρα σε εμας στη μεση ενός χωριού στο πουθενά  να ψαχνουμε «επισκευαστη» ημερα Παρασκευη ( ως γνωστο αργια για τους μουσουλμανους )  ο οποιος τελικά ......ευρεθει και μετά από  5 ωρες επιπονων «αρχεγονων» προσπαθειων μαζι με τον οδηγο μας  την επισκευασαν  και τον ανδρικο πλθηθυσμο του χωριου ενωμεταξύ να έχει παρελασει.....για να δει τις Δυτικές» .   

Η αποζημιωση για τη «ταλαιπωρια»  απο τις μεγαλες διαδρομες στην ερημο ερχεται βεβαια από τις Ε κ π λ η κ τ ι κ έ ς πυραμίδες τη Μεροης , το Τζεμπελ Μπαρκαλ , το ναό του Soleb , την αρχαια Ντόγκολα και την εξαιρετικη φιλικοτητα των νεαρων Σουδανων κοριτσιων που εργαζονται στο μουσειο της Κερμας. 
Γενικα οι Σουδανοι – και κυριως οι νεαρες Σουδανες - ηταν αρκετα φιλικοι μαζι μας και οσοι ηταν επιφυλακτικοι και καχυποπτοι  οταν μαθαιναν οτι ειμαστε απο Ελλαδα «καλμαραν». 
3 φορες σταματησανε το τζιπ για ελεγχο διαβατηριων ( με συσταση του ξενοδοχειου ειχαμε αφησει τα διαβατηρια μας εκει και  ειχαμε μαζι μας μονο φωτοτυπιες.). 

Ερημος και ησυχα τοπια με τα «εκπληκτικα ερειπια-μνημεια» να σπανε τη μονοτονια  και να δινουν μια μεγαλοπρεπεια στο χωρο ,
πολυβοες μικρες πολεις και χωρια απο αλλες εποχες για εμας και τους Βορειους Σουδανους να ακολουθουν τους γνωστους αργους ρυθμους των Αραβων...... 

θα προσπαθησω να επανελθω με φωτογραφιες..αφου "μια φωτογραφια  ειναι οσο χιλιες λεξεις" μια και αυτο που εισπραττεις
στο ταξιδι στο Β.Σουδαν δε περιγραφεται ευκολα με λεξεις..

για οποιαδηποτε ερωτηση στη διαθεση σας...
Καταγράφηκε
Κατερίνα
Απλό μέλος
**
Μηνύματα: 72


Προφίλ
« Απάντηση #6 στις: Απρίλιος 01, 2009, 06:22:03 μμ »

Bonsai, σε ευχαριστούμε πολύ πολύ πολύ !  Μεγάλο χαμόγελο
Δεν ξέρω τι γίνεται με τη βίζα και βγαίνει τόσο ακριβή, μήπως υπάρχει κάποια προμήθεια ταξιδιωτικού γραφείου;
Στον οδηγό του lonely planet για την Αφρική είχα διαβάσει πως οι ασφαλέστεροι τρόποι να μπεις στη χώρα από γειτονικές χώρες είναι η Αίγυπτος (που δεν υπάρχει όμως λεωφορείο), η Κένυα και η Σαουδική Αραβία (με καραβάκι ). Μήπως ξέρετε τίποτα γι αυτά;

Ξέρετε αν ισχύει επίσης πως για οπουδήποτε εκτός Χαρτούμ, χρειάζεσαι ειδική άδεια;
Επίσης κάπου διάβασα πως χρειάζεται και φωτογραφική άδεια και πως έχουν συλληφθεί τουρίστες που δεν είχαν.
Μπορεί κάποιος να νοικιάσει αμάξι και να ταξιδεύει χωρίς οδηγό η ξεναγό κι αν ναι θα βρει εύκολα τους αρχαιολογικούς χώρους ή θα αφήσει τα κοκκαλάκια του στην έρημο;
Σε τι κατάσταση είναι το οδικό δίκτυο;
Υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις στο φαγητό για κάποιον που είναι vegeterian;
θυμάστε μήπως πόσες μέρες κράτησε το ταξίδι από την Μασαουράτ ως την Παλαιά Ντόγκολα και ποιο ήταν το κόστος του πακέτου κατ άτομο;
Γνωρίζετε τι άλλες εναλλακτικές υπάρχουν στο Βορρά;

Σε παρακαλώ θερμά, όποτε μπορέσεις να μας ανεβάσεις λίγες φωτογραφίες κι αν δεν θυμάσαι από που είναι κάποιες, δεν πειράζει*!  Έτσι να πάρουμε μια γεύση, να ταξιδέψουμε με τις εικόνες...

*(αυτό το λέω γιατί εγώ αλλάζω τσιπάκια από τη φωτ.μηχανή στην κάμερα και μετά μπερδεύομαι και κάνω 10 ώρες να βγάλω άκρη τι είναι τι. Αυτο σε καμμία περίπτωση δε σημαίνει πως οι άλλοι είναι τόσο τσαπατσούληδες όσο εγώ, απλώς το αναφέρω ως ενδεχόμενο  Σαρκασμός).

 

Καταγράφηκε
BONSAI
Αρχάριο μέλος
*
Μηνύματα: 27


Προφίλ
« Απάντηση #7 στις: Απρίλιος 06, 2009, 02:28:21 μμ »


Καλησπερα...

Πράγματι η βίζα και εμας μας φανηκε πολυ ακριβή και ναι μεσολαβησε καποιος ( το ξενοδοχειο οπου μεναμε στο Χαρτουμ). Στο Σουδαν λόγω και της καταστασης στο Νταρφουρ και αναλογα με τις εξαρσεις καθε φορα , βλεπουν με καχυποψια τους  «ταξιδιωτες’ και ρωτουν πολλα τι και πως. Αν κρινω και απο το γεγονος ότι μας σταματησανε 3 φορες για έλεγχο και ζητουσαν και αλλα χαρτια περα των διαβατηριων χρειαζεται και αδεια. 
Βασικα εκεινο που ζητουν ειναι καποιος να «εγγυηθει για σενα». Αυτος ο αλλος μπορει να ειναι ή τουριστικο πρακτορειο ή κάποιο «καλο» ξενοδοχειο. Γι’ αυτο αλλωστε και η ολη διαδικασια  παιρνει σχεδον 1 μηνα.  Αυτο που πληρωνεις ουσιαστικα ειναι «visa fee» ενω η εκδοση της και το κοστος αυτης καθ’αυτης  ειναι χαμηλό. 
Εμεις τη βίζα την παραλαβαμε με την αφιξη μας στο αεροδρομιο από το desk που υπηρχε εκει αφου πρωτα  ειχαν ειδοποιηθει.
Γινεται κατι αναλογο , με τα ελληνικα πρακτορεια που χρεωνουν «εγκριση βιζας» και πληρωνεις συν τη βιζα με την αφιξη στο αεροδρομιο.
H βiζα εχει ισχύ για 1 μηνα απο την ημερομηνια εκδοση της.
   
Σιγουρα και μονος του καποιος μπορει να βγαλει βιζα  εκει – αλλωστε πολλοι μπαινουν απο Αιγυπτο -  αλλα ειναι καπως χρονοβορο Ακομα και αν μπει στη χωρα απο αλλου θα καταληξει στο Khartoum για την εκδοση.  Για μενα προσωπικα αξιζει να δωσεις κατι παραπανω σε αυτο και να κανεις τη δουλεια σου παρα να «περιμενεις».  Ιδιαιτερα αν για καποιον ο χρονος του ταξιδιου του ειναι περιορισμενος   
Αλλωστε, Υπαρχουν πολλα περιθωρεια να «κοψεις» απο αλλου.

Γενικα το Βορειο Σουδαν θεωρειται ασφαλης προορισμος και δινουν ευκολα αδεια. Το ολο θεμα ειναι χρονικο.

 Για να ταξιδεψεις δε στο Νοτιο Σουδαν  την αδεια τη δινουν απο πολυ δυσκολα εως καθολου. Πριν φυγουμε για το ταξιδι μας στο βορρα, στο χαρτουμ συναντησαμε ενα ζευγαρι Ισπανων φοιτητων που είχαν μπει Σουδαν απο Αιγυπτο , κατεβηκαν το  βορρα μεχρι το Χαρτουμ και ηθελαν να συνεχισουν για νοτια αλλα δεν τους εδωσαν αδεια.   
Για εισοδο από Βορειο Κενυα δε γνωριζω. Θα πρεπει να ξερετε οτι στη Κενυα οσο απομακρυνεσαι απο τα κλασσικα τουριστικα μερη το ταξιδι «δυσκολευει» και δε ξερω τι κατασταση επικρατει στα Βορεια. Η Αφρικη δεν ειναι «ευκολος» προορισμος και ειναι πολυ πιο ακριβος απο οτι στη Ασια.. Από Σαουδικη Αραβια αν οντως υπαρχει πλοιο , προφανως «πιανει» Port Sudan και μετα μπορεις να παρεις το τρενο για Αtbara. Η Atbara  ειναι ο κομβος του σιδηροδρομικου δικτυου και ξεκινουν τα τρενα για Port Sudan , Ηartoum και Wadi Halfa. Aπο Wadi Hailfa με πλοιαριο περνας στην Αιγυπτο και το αναποδο.   

Θα πρεπει να ξερεις οτι στο Β.Σουδαν οι πολεις και τα χωρια βρισκονται ΜΟΝΟ κατα μηκος του Νειλου , στη δεξια και αριστερη οχθη – σε ενα πλατος περιπου 500 μετρων. Απο εκει και περα η ερημος ...  ή μεμονωμενες «κατοικιες». Αρα, οι εναλλαστικες δεν ειναι πολλες. Μπορεις να επιλεξεις να μην πας σε καποια μερη . Ομως , δεν μπορεις να πεις «θα παω αλλου».   

Καλοι δρομοι με ασφαλτο υπαρχουν μονο:
1.  απο Χαρτουμ μεχρι Νεα Dongola .
  Aπο Νεα Dongola και πανω ( και απο τις 2 πλευρες του Νειλου)  , υπαρχει «φυσικος δρομος» που εχει δημιουργηθει απο το πατημα των αυτοκινητων και το εδαφος του εναι ενας συνδυασμος απο αμμο της ερημου και υφαιστειογενες τραχυ πετρωμα.
2.  απο Χαρτουμ - Αtbara
3.  απο Χαρτουμ - Καριμα
Η Αρχαια Dongola  ήταν για εμας ο τελευταιος αρχ. χωρος που επισκεφτηκαμε κατα την επιστροφη μας απο το Soleb στo Xαρτουμ. Δηλ. κινηθηκαμε απο Βορεια προς Νοτια. 

Οσο για το μεταφορικο μεσο , ο καλυτερος τροπος ειναι με ιδωτικο μεσο. Αν καποιος επιλεξει να παει μονος του χρειαζεται GPS απαραιτητα. 

Χωρις καποιος να μπει  στην ερημο και εχοντας τζιπ χωρις οδηγο ΑΛΛΑ ΜΕ GPS μπορει να ακολουθησει το πιο κατω προγραμμα
1. Απο Χαρτουμ ξεκιναει το πρωι με κατευθυνση Atbara. Μετα απο 1,5-2 ωρες και πριν το Shendi   λοξοδομει λιγα χιλ. δεξια στην ερημο  για τους αρχ.χωρους της Νaga και Moυσουαρατ . Μετα βγαινει παλι στον δρομο , περναει το Shendi και φθανει Μεροη για τις περιφημες πυραμιδες.
Μετα ή επιστrεφει Χαρτουμ αν προλαβαινει  ή στηνει το camping για διανυκτερεση ή μενει ( αφου εχει φροντισει να προ-κλεισει από την αρχη του ταξιδιου γιατι μπορει να ειναι γεματο – στο Ιταλικο, πολυτελες και μονοδικο οργανωμενο καταλυμα εκει με φοντο τις πυραμιδες , το   «Μεroe Tented Camp” με 250 δολ. τη βραδυα παρακαλώ !!!....το δικλινο.
Το αυθημερον ή οχι ταξιδι εξαρταται απο το χρονο που διαθετει καποιος στους αρχ. χωρους , ποτε ξεκιναει το πρωι κλπ.
Στις πυραμιδες της Μεροης παντως εμεις καθισαμε με τις ωρες ..και δε θελαμε να φυγουμε...
Mια εναλλακτικη ειναι να αναζητησει κανεις δωματιο στο Shendi ή Atbara.

 Eπισης εχει συγκοινωνια απο Χαρτουμ , κατεβαινεις στη πολη του Shendi και αναζητας μεταφορικο μεσο, με τον οδηγο να ξερει να σε παει Naga , Μουσουαρατ και Μεροη.  Συνηθως, τα αυτοκινητα αυτα ειναι αγροτικα αυτοκινητα και ταξιδευεις στη καροτσα.....   

2. Για Aρχαια Dongola , μπορεις να πας:
1. Aπο  Khartoum . Παιρνεις τον αυτοκινητοδρομο προς Νεα Doνgola ( ειναι φαρδυς και ευδιακριτος) και αφου περασεις τη μικρη πολη El Debba κατευθυνεσαι προς το πορθμειο της Εl Ghaba και περνας στην απεναντι πλευρα του Νειλου, στην Αρχαια Dongola. Hδη  μολις βγεις,  απο το πορθμειο φαινεται απο μακρια ο Αρχαιολογικος χωρος της Aρχαιας Dongola. Δε μπορεις ομως να πας μα τα ποδια. Ειναι μακρια.
Επιστρεφεις απο τα ιδια προς Χαρτουμ και στη μικρη πολη Abu Dam στριβεις για Καριμα , οπου επισκεφτεσαι την Εl Karma , Merowe και  Gazali.  Εκει αν καποιος δε θελει να κανει camping μπορει να μεινει σε δωματια στη Καριμα.   Ο ξε ναγος μας ηταν απο Καριμα ( μας πηγε και επισκεψη στο σπιτ του να γνωρισουμε την οικογενεια του)  η οποια ειναι σχετικα μεγαλη πολη ( για τα δεδομενα του Σουδαν) και εχει απο ολα. 
Εχει και συγκοινωνια απο Χαρτουμ , παιρνεις το λεωφορειο για Νεα Dongola κατεβαινεις στην Εl Debba , αναζητας μεταφορικο για Αρχ.Dongola και επιστρεφεις Εl Debba. Απο εκει μπορεις να παρεις ταξι για Καριμα ή να περιμενεις το λεωφορειο για Χαρτουμ το οποιο θα ζητησεις να σε αφησει στο Αbu Dam και απο εκει  αν δε προλαβεις το λεωφορειο , αναζητας μεσο για Καριμα.
Απο Καριμα μετα επιστρεφεις Χαρτουμ.   

Τα δρομολογια ομως των λεωφορειων ειναι συγκεκριμενες ημερες και ωρες . Αν καποιος εχει πολυ χρονο στη διαθεση του και για τους δικους του λογους θελει να μειωσει το κοστος του ταξιδιου στο ελαχιστο , μπορει να προσπαθησει να κινηθει με δημοσια συγκοινωνια ή να παιρνει ταξι μεταξυ των κοντινων πολεων και  τοπικα αυτοκινητο με τον οδηγο να ξερει , για να τον παει στους αρχαιολογικους χωρους. Οι περισσοτεροι αρχ. χωροι ειναι αρκετα χιλιομετρα έξω απο τις μικρες πολεις και χωρια.    Αλλωστε οι πιο πολυ ξενοι, Αγγλοι και Γερμανοι κυριως, πως τα καταφερνουν μονοι τους?
 Απλως , μια συσταση για τις γυναικες.  Αν ειναι να ταξιδεψετε μονες χωρις οδηγο ή ξεναγο , παρτε και εναν αντρα μαζι σας. Χρειαζεται ......«για τα ματια» και δε θα σας ενοχλησουν ευκολα.   Το Β. Σουδαν δεν εχει αναπτυχθει τουριστικα ακομα για να ειναι συνηθισμενοι οι Σουδανοι  στις ξενες ωστε πλεον να μη τους κανουν εντυπωση. Οι γυναικες γινονται το επικεντρο των Σουδανων ανδρων και σχεδον μονιμα αισθανεσαι εξαιρετικα αβολα. Φανταζουμε στα ματια τους καπως ετσι : στην Ευρωπη να κυκλοφορουν οι γυναικες στο δρομο με τα εσωρουχα ....!!!)   

2. Aπό Κhartoum  διασχιζοντας τη ερημο Βayounda . Πηγαινεις Atbara περνας sτην απεναντι μερια του Νειλου και συνεχιζεις ακολουθωντας το δρομο μεχρι Καριμα.
Ο μ ω ς ο δρομος καποια στιγμη μπορει να «χαθειι»  ( καλυπτεται απο την αμμο λογω των ανεμων) και ο μεν οδηγος τον ακολουθει εμπειρικα , αν εισαι μονος σου πρεπει να εχεις GPS .   
Η αποσταση ειναι αρκετα μεγαλη  300 χιλ. και κουραστικη και  ειτε αποφασεις να ταξιδεψεις απο το «δρομο» ή εκτος για να «γευτεις» την ερημο πρεπει να εχεις σκεφτει τη διανυκτερυση. Πρεπει καποιος να «ξερει» που ειναι καταλληλα για camping. Ο οδηγος μας κοιταζε για προστατευμενο οσο γινεται απο τους ανεμους σημειο , να μην υπαρχουν ενδειξεις «φιδιων» ή αλλων τρωκτικων και... ...ω ναι !!! να μη ειμαστε ευκολα ορατοι από τους νομαδες της ερημου και απο τον αυτοκινητοδρομο ! 
 Κατα τη γνωμη μου ταξιδι στο Β.Σουδαν , χωρις να μπεις στα ενδοτερα της ερήμου δεν αξιζει.       

3. Eπισης απο Ατbara. υπαρχει και desert bus για Καριμα που κανει 1 ημερα !!!
 
Τωρα για το κοστος:
Το ταξιδι το δικο μας για 12 ημερες ολοκληρες στο Σουδαν ( χωρις το πηγαινε-ελα) μαζι με τα αεροπορικα ( και χωρις τα προσωπικα) μας στοιχισε περιπου   2200 Εuro το ατομο . Και αυτο γιατι ειμασταν 2 ατομα .  Aν ομως δεν παρεις ξεναγο και ταξιδεψουν 3 ατομα , το κοστος μειωνεται σημαντικα.

-  Το κοστος ανα ημερα  ( η επιβαρυνση ανα ατομο  εξαρταται απο το ποσoi ταξιδευουν )
   1. Τζιπ μαζι με τον  οδηγο  200 δολ. την ημερα.
       Η τιμη του τζιπ εξαρταται απο το ποσο καινουργιο ειναι , αν εχει αιrcondition κλπ). Το δικο μας ηταν ενα παλαο Toyota Land Rover χωρις   
       a/c. 
  2. Προμηθειες ( μαγειρικα συμπραγαλα , σκηνες ( τα sleeping bag δικας μας)  , φαγητο στη ερημο και στα σουκ   100δολ. την ημερα
  3. Ξεναγος  50 δολ. την ημερα. 
  Για μενα , αν καποιος δεν ειναι φανατικος της αρχαιολογιας αλλα περισσοτερο της «γυρας» δε χρειαζεται ξεναγος. Κατι ο οδηγος της Βrandt , κατι το ψαξιμο στο Ιντερνετ μπορεις να βρεις αρκετα για τους χωρους αυτους.
4. Ξενοδοχειο Χαρτουμ  3 διανυκτερευσεις  σε δικλινο με ολα τα γευματα  600 δολ.   
    Υπαρχουν και ξενοδοχεια καθαρα τουριστικα με περιπου 100 δολ. το δικλινο ή πιο απλα δωματια με πολυ ελαχιστο κοστος, αλλα τα
   τελευυταια πασχουν απο καθαριοτητα.   
  Το δικο μας ηταν οντως πολυ πολυ ακριβο παρα το οτι ειναι πολυ απλο και παλαιο, διοτι ειναι ξενοδοχειο που χρησιμοποιουν συνηθως οι αρχαιολογικες αποστολες , ερευνητες, δημοσιογραφοι και ξεφευγει απο το τουριστικο. … και πεφτει το «χαρατσι».
Ετσι αν  «κλεισεις» και ενα μεσαιο «καλο» ξενοδοχειο στο Χαρτουμ μπορεις να γλιτωσεις αρκετα ακομα.
 Λεω καλο απο την αποψη της καθαριοτητας , του καθαρου νερου και ασφαλειας. Πολλα ξενοδοχεια – οπως και το δικο μας - έχουν «ένοπλο» φρουρό.     

- ΑΝΑ ΑΤΟΜΟ   
1. η εισοδος στους αρχαιολογικους χωρους ( για τους περισσοτερου χρειαζεται και αδεια ) κοστιζει  10euro ανα αρχ. χωρο, τα οποιο εμεις προπληρωσαμε στο Khartoum. Στην Atbara μπορεις να παρεις αδεια μονο για τους εκει γυρω αρχ.χωρους. ( Μεροη , Naga , Mousouarat).
2 Η εκδοση βιζας 150 δολ. + περιπου 20 δολ. στο αεροδρομιο
3. Για εγγραφη στην ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ 50 δολ. 
4. Αεροπορικα 430 euro

Οσο γαι φωτογραφικη αδεια δε ξερω αν χρειαζεται.  Κατ’αρχην στη ερημο και τους αρχαιολογικους χωρους ποιος να σε ενοχλησει ? ? Οταν ομως φωτογραφιζεις ανθρωπους , πρεπει να ζητας την αδεια τους. Θεμα ευγενειας και σεβασμου.
Στο Khartoum ομως τα πραγματα ειναι «ζορικα». Εκει μας συνεστησαν να μη φωτογραφιζουμε. Αλλα , επειδη μερικες φορες
ειμαι «τρια πουλακια καθονται» εβγαλα τη φωτογραφικη μηχανη για να βγαλω φωτογραφια απο το δρομο , το σχολειο της ελληνικης κινοτητας εκει.  Με βλεπει για κακη μου τυχη  ενας Σουδανος αστυνομικος ,  μου βουταει τη μηχανη και τραβωντας με απο το μπρατσο να θελει να τον ακολουθησω ....... Η φιλη μου να τα εχει φτυσει , εγω επισης και να σκεφτομαι πως θα γινει να μη μου κατασχει  το τσιπ με τις 900 φωτογραφιες......  Του λεω ευτυχως τη γνωστη λεξουλα  «Υunαn» ,  τουλαχιστον να καταληξω στη ελληνικη πρεβεια , οπως και τελικα εγινε και αφου μεσολαβησαν οι εκει υπαλληλοι  η «παρεξηγηση» λυθηκε και μου ζητησε ευγενικα συγνωμη. Ισως να εφταιγε και το οτι τη συγκεκριμενη ημερα γινονταν διαδηλωσεις στο Χαρτουμ (το γνωστο θεμα με τους Δανους). Εμεις παντως αγνοησαμε τις συστασεις να μη πλησιασουμε τη διαδηλωση και περασαμε αναμεσα χωρις να μας ενοχλησει κανεις. Ολοι ηταν συγκεντρωμενοι στη διαμαρτυρια τους....και μονο.

Οσο για το φαγητο στα σουκ δυστυχως τα παντα ειναι τηγανητα ! τηγνητο συκωτι , κρεας , ψαρι ποταμισιο . Μπορεις ομως να φας ομελετα , φουλια , φακες ( τα οσπρια πολτοποιημενα . θεμα πρακτικο για να μπορεις να το μαζεψεις με το ψωμι σου αφου πηρουνια , κουταλια, μαχαιρια  αφαντα! Απο τις λαικες αγορες των μικρων πολεων μπορεις να βρεις ολου του ειδους τα λαχανικα και φρουτα.  Εμεις π/χ αγοραζαμε φασολακια και τα μαγειρευαμε το βραδυ στο camping.( αφου ειχαμε μπουχτισει με τα τηγανητα).

 Εχοντας κανει αυτο το ταξιδι και αν ειχα περισσοτερο χρονο στη διαθεση μου , μια «καλη διαδρομη» για μενα θα ηταν αυτη που ήδη καναμε αλλα να  πηγαιναμε και στο Sai Island και να φταναμε μεχρι Waldi Halfa. Στη συνεχεια ή γυριζεις πισω με το τρενο απο Wadi Halfa – Atbara - Khartoum.  ‘H  περνας στην Αιγυπτο .   

Σας στελνω και οσες  φωτογραφιες προλαβα να  ανεβασω και επανερχομαι και με αλλες.... 
Αν δε τις παρετε .... πειτε του τον «σωστο» τροπο να τις στειλω.   






Καταγράφηκε
BONSAI
Αρχάριο μέλος
*
Μηνύματα: 27


Προφίλ
« Απάντηση #8 στις: Απρίλιος 06, 2009, 02:38:33 μμ »


... τελικα δε περασαν οι 3 δοκιμ. photo. Aν μπορει καποιος ας μου πει πως να τις φορτωσω... ( τις εχω σε folder στο desktop)

ευχαριστω   
Καταγράφηκε
BONSAI
Αρχάριο μέλος
*
Μηνύματα: 27


Προφίλ
« Απάντηση #9 στις: Απρίλιος 08, 2009, 06:50:21 μμ »








« Τελευταία τροποποίηση: Απρίλιος 08, 2009, 07:42:01 μμ από Chaimantas » Καταγράφηκε
BONSAI
Αρχάριο μέλος
*
Μηνύματα: 27


Προφίλ
« Απάντηση #10 στις: Απρίλιος 08, 2009, 06:54:18 μμ »






« Τελευταία τροποποίηση: Απρίλιος 08, 2009, 07:42:25 μμ από Chaimantas » Καταγράφηκε
BONSAI
Αρχάριο μέλος
*
Μηνύματα: 27


Προφίλ
« Απάντηση #11 στις: Απρίλιος 08, 2009, 06:57:40 μμ »





[/img]
Καταγράφηκε
BONSAI
Αρχάριο μέλος
*
Μηνύματα: 27


Προφίλ
« Απάντηση #12 στις: Απρίλιος 08, 2009, 07:01:49 μμ »




Καταγράφηκε
BONSAI
Αρχάριο μέλος
*
Μηνύματα: 27


Προφίλ
« Απάντηση #13 στις: Απρίλιος 08, 2009, 07:06:56 μμ »

« Τελευταία τροποποίηση: Απρίλιος 08, 2009, 07:43:09 μμ από Chaimantas » Καταγράφηκε
BONSAI
Αρχάριο μέλος
*
Μηνύματα: 27


Προφίλ
« Απάντηση #14 στις: Απρίλιος 08, 2009, 07:10:35 μμ »

« Τελευταία τροποποίηση: Απρίλιος 08, 2009, 07:43:23 μμ από Chaimantas » Καταγράφηκε
Σελίδες: [1] 2
  Εκτύπωση  
 
Μεταπήδηση σε:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.2 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
Δημιουργία σελίδας σε 0.044 δευτερόλεπτα. 17 ερωτήματα.